OIKOFOBE RACIST VOOR DE WORMEN

De Italiaanse porno-fotograaf Oliviero Toscani is niet meer. Over deze dode weinig goeds. De macaronivreter die een paar dagen geleden zijn pijp aan Marx gaf, werkte eind vorige eeuw de reclamecampagnes voor de voddenventers van Benetton uit. Dat deed hij op een activistische multiculturele en provocatieve manier. Hierbij schuwde hij de slechte smaak niet. Zo verschenen er van zijn handapparaat grote affiches in ons straatbeeld, met daarop o.a. een zwarte hengst die een witte merrie op z’n hondjes berijdt, de tetten van een zwarte vrouw waaraan een blanke baby lebbert, een lesbisch multiraciaal koppel met een geadopteerd rijstkakkertje, een karikaturale pastoor die een hoerachtig nonnetje een tong draait… Men kan het zo ranzig niet bedenken, of Toscani ging ermee aan de slag, met schokkende beelden van homopestlijders tot bloederige boorlingen, rottend vlees… Toscani roerde voortdurend in een stinkend links potje, en wou de goegemeente doen geloven dat de strontwalm die eruit opsteeg chanel n°5 was. Hét stokpaardje van deze provocerende propagandist was de rassenvermenging, met altijd de gekleurde medemens als alfa, en de blanke als onderdanige beta. Hierin was hij een slaafse volgeling van Kalergi die onomwonden stelde:

“De toekomstige mens zal van gemengd ras zijn. Hedendaagse rassen en klassen zullen geleidelijk verdwijnen als gevolg van ruimte, tijd en het verdwijnen van vooroordelen. Het Euraziatische-negro ras van de toekomst, dat zal lijken op de oude Egyptenaren, vervangt de verscheidenheid van volkeren met een verscheidenheid aan individuen.”

Daarom wordt Toscani hier terecht bestempeld als een oikofobe racist. Zijn dood is echt geen verlies voor het gezond gebleven deel van de bevolking; dat hij maar rustig verder rot in de eeuwen der eeuwigheid.

Intussen heeft Toscani massaal navolging gekregen bij de jongetjes, meisjes, jeanetten en travestieten van het reclamewereldje. Meer dan de helft van de reclamespots die de geërgerde kijker op zijn netvlies krijgt is platte propaganda voor het inclusieve wereldbeeld van diversiteit dat de media ons voortdurend willen opdringen. Zo verschijnen er om de haverklap negers en arabieren in beeld, ook als de koopwaar die aangeprezen wordt – van maandverbanden over hoestbollen, steunkousen en bh’s tot schijtpapier toe – weinig uitstaans heeft met Afrika en Jakkamakka.

Het is opvallend ergerlijk, temeer daar men deze drammerige boodschappen van commercieel-maatschappelijk nut nu niet meer kan doorspoelen. Toch valt er enig licht te bespeuren aan het einde van deze enggeestige tunnel. En dat licht heet Donald Trump. Nu 70.000.000 Amerikanen door hun stemgedrag “Fuck Poco! Fuck Woke! Fuck LGTBQX+! Fuck Black Lives Matter,! Fuck #MeToo, Fuck Democrats!” hebben geroepen, zal de slinger weerkeren in het smoeltje van de linkse lieverdjes die nog geloven in de maakbaarheid van de maatschappij en ons derhalve willen indoctrineren en modelleren naar hun beeld en gelijkenis.

Iets wat bij mij althans vooralsnog niet pakt: si omnes, ego non!

JEF K. ELBERS