Die ochtend verslikte ik me meer dan gewoonlijk in mijn huisgemaakte kombucha. Bij het openen van mijn X feed kwam ik een aantal afbeeldingen tegen die gemaakt zijn in de Duitse stad Keulen, en die een campagne vormen om ongewenst gedrag tegen te gaan. Voor alle duidelijkheid, ik ben geen fan of voorstander van aanrakingen, pesten of binnenkijken in een kleedkamer, dus een bewustmakingscampagne is positief. Echter, als er op de beelden enkel blanken te zien zijn die anders-gekleurden lastigvallen, tot een blanke vrouw die een bruine man in zijn achterwerk knijpt, dan moet de maker van die campagne al even wereldvreemd zijn als de gemiddelde medewerker op een N-VA kabinet. Eenzelfde beeld hebben we nog gezien, in een campagne van de stad Antwerpen, waar een blanke man een zwart meisje lastigvalt, en een blank meisje ingrijpt door te vragen of alles OK is. Ook in Frankrijk is het al hetzelfde. Onbegrijpelijk.
En zeker in combinatie met statistieken die verschijnen waarin de etniciteit van daders verwerkt worden. Maar van die feiten lopen de linkse roepers om integratie even snel weg als Egbert Lachaert van een cameraploeg.

Het gemengd beeld van blank en anders-gekleurd is nu al wel een tijdje ingeburgerd in de Westerse landen. Wat toch wel bijzonder opvalt is dat de mix vaak in een positieve context te zien is, en dan voornamelijk in reclame. Een gemengd koppel geniet van een vakantie aan het strand. In een kantoorlandschap zie je blanken en allochtonen samen werken. Reclamebeelden van een universiteit of hogeschool hebben bijna altijd een allochtone studente op de foto. Beelden over de start van de solden beginnen met een gesluierde moslima.
Tot het moment dat er iets negatief naar buiten moet komen. De resultaten van schoolkinderen gaan achteruit? Blanke kindjes op de foto. Wordt er een stockfoto gebruikt waar aanranding of verkrachting vermeld wordt? Blanke daders op de foto. Een melding van pesten op het werk? Blanke collega’s zijn de schuldigen.

Nu ben ik als trots lid van de Gen X generatie bijzonder gedreven in cynisme en sarcasme, maar het kan me niet ontgaan dat het bijna niet anders kan dan dat hier een georkestreerde campagne achter schuilgaat. Dat er vanuit een of andere ivoren toren beslist is dat het beeld in de media en reclame moet gewijzigd worden, en dat een nieuwe wereld moet gecreëerd worden. In het jargon zou men dat een psyop kunnen noemen. Een door de elite via de media gepusht narratief met de bedoeling om de mensen gewoon te laten worden aan een nieuwe werkelijkheid. Dat die werkelijkheid dan omvolking inhoudt, dat wordt dan maar gemakkelijkheidshalve toegeschreven aan de aanhangers van complottheorieën. Terwijl iedereen met een minimum aan gezond verstand toch niet omheen de feiten kan.
Wanneer wordt de meerderheid van de bevolking wakker? Wanneer beslissen de mensen dat het genoeg geweest is? Wanneer krijgen we hier een leider die opstaat, zegt dat het zo niet langer kan, en de eigen bevolking op de 1e plaats zet?
Enfin, de kombucha is doorgeslikt, het ontbijt verorberd (wit brood, mag dat nog?), we zullen maar eens aan onze dagtaak van hulpverlening beginnen… want het gevolg van die psyop is wel dat het aantal mensen met mentale problemen toeneemt. Zou dat ook gewenst zijn misschien?