Hoe woke het automerk Jaguar de genadeslag toebrengt

Het eens iconische Britse Jaguar heeft net zijn nieuwe promovideo gelanceerd.

In de video is geen auto meer te zien.

Wel vanalles anders dat het ‘nieuwe’ Jaguar symboliseert.

(Klik op onderstaande foto)

Elon Musk vroeg gisteren na het zien van de advertentiefilm per X aan Jaguar of ze eigenlijk auto’s verkochten.

Nu, Jaguar is al een tijdje geen Brits merk meer. Het werd in 2008 gekocht door het Indische Tata.

Geniet hier van, Santino Pietrosanti, de ‘head of brand strategy’ van Jaguar die uitleg geeft bij de ‘herlancering’ van het merk Jaguar.

Hij is er trots op bij Jaguar 15 DEI groups gecreëerd te hebben. DEI staat voor: diversity, equity, and inclusion. In plaats van auto’s te bouwen heeft Pietrosanti het bedrijf omgevormd tot een woke-kasteel.

Santino Pietrosanti: “We’re passionate about our people and we’re committed to fostering a diverse inclusive and unified culture that is representative of not only the people who use our products but in a society in which we all live.”

(Klik op onderstaande foto)

Santino Pietrosanti

Nigel Farage maakte een briljant filmpje als antwoord op de reclamecampagne van Jaguar (klik op onderstaand beeld)