RIP Olympische Openingsceremonie

Wie er niet naar keek, kan het amper geloven.

Frankrijk’s schandaalpresident Emmanuel Macron is erin geslaagd om de Olympische Spelen naar zijn politieke hand te zetten, te misbruiken en een grote middenvinger te tonen aan de rechtse oppositie in zijn land.

Lakei van dienst: artistiek directeur van de openingsceremonie Thomas Jolly (42), een in Frankrijk bekende theaterdirecteur die deel uitmaakt van de LGBTQIA gemeenschap.

Jolly geniet thans planetaire belangstelling nu meer dan 1 miljard kijkers de decadente OS openingsceremonie live volgden en deze kijkers uiteraard benieuwd zijn wie de regisseur was van het geleverde “spektakel”.

De openingsceremonie van de Olympische Spelen moet het doel dienen van deze spelen: volkeren samenbrengen om te excelleren in sportieve disciplines.

Mis poes: de heer Jolly heeft van deze openingsceremonie een Pride Parade gemaakt.

De politiek verantwoordelijke hiervoor is E. Macron.

De links liberale woke & cancel cultuur bereikte daarmee een nieuw laagtepunt: de een beweerde dat het Laatste Avondmaal werd belachelijk gemaakt, de ander dat er een Griekse orgie werd ge-evoceerd… Wat het ook was, het was minstens een verzameling drag queens die zich in de aanwezigheid van kinderen mocht laten gaan alsof het een voorleesuurtje voor een miljard mensen betrof, een bebaarde zangeres die decadente dansjes kwam doen niet te na gesproken…

De vraag luidt: is dit nu echt nodig?

Het respecteren van andermans levenskeuzes, wil nog niet zeggen dat de uitzondering de regel moet worden.

Wat de links-liberale meute niet wil begrijpen, is dat op dergelijke wijze de intolerantie net wordt aangewakkerd. Intussen verklaarden de Franse Bisschoppen dat ze het grondig oneens zijn met het belachelijk maken van de christelijke waarden.

Op sociale media zijn internauten verontwaardigd dat enerzijds het christendom hiermee wereldwijd werd mismeesterd, maar dat anderzijds de regie zich angstvallig onthield om ook de Profeet belachelijk te maken. Moest Thomas Jolly Mohammed hebben uitgebeeld als drag queen, dan waren er al honderd fatwa’s uitgesproken tegen Jolly en kreeg hij voor de rest van zijn leven bewaking als hij de Olympische Spelen 2024 al zou hebben overleefd.

Opmerkelijk was dat de Macron-Jolly regie de schuit van de Israëlische atleten slechts een fractie van enkele seconden in beeld bracht, alsof ze bevolkt was met gevaarlijk besmet rapaille.

Van de andere kant was de tandem Macron-Jolly te dom te beseffen dat de achtergrondmuziek op latere momenten van France Gall en van Ottawan van de hand is van de Frans-Joodse componist Michel Berger (Gall) en van de Joodse Antwerpenaar Jean Kluger (D.I.S.C.O.).

**

Foto: een “performer” wiens testikel even kwam piepen, in het zicht van meerdere jonge kinderen

**