101 redenen waarom ik niet stem…

De verkiezingen zijn een ernstige aangelegenheid. Dat merken we aan en onder onze lezers.

Een van onze lezeressen van ‘tScheldt, pseudoniem Boobietje  (boobietje – @boobietje) zette zich enkele weken geleden aan het werk en maakte een lijst van niet minder dan 101 punten die haar stoorden in de politiek vandaag.

Op basis van die lijst nam ze een beslissing.

Ze besliste niet te zullen gaan stemmen.

Hier volgt haar lijst, voorafgegaan door een inleidende tekst.

Inleidende tekst

Bijna zover: de langverwachte verkiezingen. Ja, de verkiezingen waar we al decennialang op ‘wachten’, net zoals we wachten op een trein die altijd te laat komt. Onze geliefde beleidsmakers, die al sinds mensenheugenis aan de knoppen draaien, beloven ons de ultieme ommekeer, dé weg naar verandering. Ze beloven het al zo lang dat ik begin te vermoeden dat ze het zelf niet meer geloven. En natuurlijk, wat zou een verkiezing zijn zonder een gezellige samenhok-sessie met zeven partijen om die zogenaamde ‘democratische’ meerderheid te halen?

In België, onze geliefde bananenmonarchie met zijn ultra-complexe systeem, weet je nooit wat je krijgt. Het is een soort politieke loterij, maar dan zonder de kans om iets leuks te winnen. Het ronduit beschamende en dictatoriale beleid dat de afgelopen jaren werd goedgekeurd, heeft me doen besluiten, dat het mijn plicht is, uit moraliteit, niet langer toestemming te verlenen aan hun gladde campagnepraatjes. Ik heb beslist niet te gaan stemmen. Ik heb lang nagedacht over deze beslissing. Ik heb me aan tafel gezet en mezelf opgelegd alles op te schrijven wat mij stoort, niet eerlijk lijkt, niet goed overdacht lijkt, niet goed uitgevoerd lijkt.

Niet-stemmers worden natuurlijk meteen weggezet als ongeïnteresseerde nietsnutten, behorend tot de sociaal lagere klasse of de leeflonersklasse. Want ja, stel je voor dat iemand simpelweg genoeg heeft van deze poppenkast. Ik behoor tot geen van deze groepen en heb de politiek de afgelopen jaren met veel interesse gevolgd. Daarom heb ik een lijst samengesteld van 101 redenen waarom ik niet stem.

Eén reden was simpelweg niet voldoende om mijn walging te beschrijven. Vermoedelijk is dit de laatste keer dat ik me hierover zo openlijk kan uitspreken, mijn vrije mening kan uiten zonder angst om in een cel gegooid te worden. Want dat is blijkbaar de ‘democratische’ vorm van onze samenleving waar we nu naar afglijden. Bedankt aan het aankomende vernieuwde Strafwetboek en vooral aan artikel 548: “het kwaadwillig overheidsgezag aantasten of daartoe
aanzetten.”

Geweldig toch? Straffen kunnen oplopen tot drie jaar gevangenisstraf. Katia Verstrepen, voorzitter van de Liga voor de Mensenrechten, heeft zelfs door dat dit artikel op duizend en één manieren kan geïnterpreteerd worden.

Fantastisch, niet? Echt, wat een tijd om in te leven.

Volgens het archief van vervlogen lentedagen in 2019, kozen maar liefst meer dan 1,3 miljoen Belgen ervoor om hun stembiljetten te gebruiken als kleurboek of te transformeren tot kunstwerken of handige onderzetters. In theorie maakte dit hen de grootste ‘partij’ van het land – wat een triomf voor de ‘democratie’! Want zeg nu zelf, wat is er nu verfrissender dan een vleugje anarchie op een stralende lentedag?

Laten we eens over de landsgrenzen kijken, waar het gras altijd groener lijkt, maar de politieke stemming niet altijd zo helder is. Slechts iets meer dan de helft van de Europese kiezers (50,66%) vond het de moeite waard om hun Netflix-marathon even te onderbreken voor een snelle stem. Tja, wie heeft er tijd voor ‘democratie’ als de lentezon lonkt en de vogels fluiten, nietwaar?

Een logische verklaring voor de wisselende opkomstcijfers is dat in de meeste landen geen stem- of opkomstplicht geldt. Alleen in België, Luxemburg, Griekenland, Cyprus en Bulgarije voelen mensen de druk om naar die stembus te gaan, alsof ze een date hebben met de ‘democratie’. En laten we niet vergeten dat sommige landen het stemrecht aan jongeren geven terwijl anderen nog steeds ruziën over wie de afwas moet doen.

In België kunnen ze al op hun 16e stemmen, net zoals in Duitsland, Oostenrijk en Malta. Griekenland wacht tot ze 17 zijn en Roemenië als ze dit jaar 18 worden. Misschien hebben ze tijd nodig om te beslissen of ze een politicus of een popster willen zijn.

In het Europees Parlement, waar politici vechten om een stoel alsof het een spelletje ‘muzikale stoelendansen’ is, moeten 720 zetels verdeeld worden. Duitsland – het land met de meeste inwoners – krijgt de meeste zetels (96), alsof ze het populairste kind in de klas is.

Ons land mag met 22 te verdelen zetels mee spelen met de stoere jongens. Aan de andere kant van het spectrum hebben we Luxemburg, Malta en Cyprus die vechten om de laatste kruimels, elk met slechts zes zetels. Het is bijna alsof er een picknick wordt georganiseerd met politieke klapstoeltjes.

En laten we de eigenaardigheden van onze eigen ‘democratie’ niet vergeten, waar een Vlaamse kandidaat meer stemmen moet halen dan een Waalse voor het
bemachtigen van een federale zetel. Alsof het om een politieke wedstrijd van Vlaamse friet versus Waalse friet gaat. Oh, het genot van onze ‘democratie’!

De financiën die politieke partijen binnen graaien is niet iets dat zonder aandacht kan ontsnappen. De Morgen publiceerde daarover cijfers die je doen afvragen of je niet beter een carrière in de politiek had gekozen. Partijen die de kiesdrempel halen in de Kamer krijgen jaarlijks een schamele 200.000 euro cadeau. En alsof dat nog niet genoeg is, levert elke stem voor de Kamer een partij een fenomenale 4,93 euro per jaar op. Voor het Vlaams Parlement is het een adembenemende 2,16 euro per jaar. Echt een koopje!

De totale overheidsbijdrage aan de politieke partijen in dit land steeg van 31.722.000 euro (federale overheidsbijdrage) naar een oogverblindende 75.220.000 euro (totale overheidsbijdragen van alle Belgische componenten). En als we de kosten van het politieke personeel erbij optellen, komen we uit op een rechtstreekse of onrechtstreekse jaarlijkse subsidiering aan de politieke partijen van ongeveer 150 miljoen euro. Ja, je leest het goed: 150 miljoen euro. Politieke partijen worden rijk terwijl ze slapen. Het totale ‘vermogen’ van alle politieke partijen wordt geraamd op 156,8 miljoen euro. De Belgische politieke partijen zijn rijker dan ooit. Misschien kunnen ze binnenkort een cursus beleggen voor beginners aanbieden? (Bron: Belgische Senaat zitting 2022/2023, 31 maart 2023.)

Wat ons systeem zo briljant maakt, is dat we alleen een opkomstplicht hebben, geen stemplicht. Hoera, stemrecht! Dat fantastische recht geeft politici de macht om zich met elk aspect van ons leven te bemoeien en ons meer rechten af te nemen. Ongeldig stemmen, bewust of onbewust, is op stemcomputers vrijwel onmogelijk. Deze digitale wonderen zijn ontworpen om fouten te minimaliseren, behalve natuurlijk de fout om politici te vertrouwen. Ze geven je wel de optie om blanco te stemmen, wat eigenlijk betekent dat je het systeem goedkeurt. Geweldig toch, ons particratische systeem, dat niets met democratie te maken heeft?

Degenen die nog ouderwets met potlood stemmen, hadden de vrijheid om hun stembiljet als boodschappenlijstje te gebruiken, zonder angst voor een boete. In theorie riskeer je vandaag een boete van 40 tot 80 euro als je niet komt opdagen, en dit kan oplopen tot 200 euro als je herhaaldelijk niet stemt, of erger nog, tot het verliezen van je burgerrechten.

Aangezien ik geen politieke ambities heb, kies ik gewoon voor deze optie. Alsof we nog veel burgerrechten hebben; die gelden alleen voor inclusie en diversiteit, de modewoorden van dit decennium. Niet stemmen kan invloed hebben op de kiesdrempel, maar naar mijn bescheiden mening weegt dat niet op tegen de rest. En hey, tenminste draag je dan niet bij aan de partijsubsidies van onze eigen Ali Baba en zijn 40 rovers. (Oh, en de gemeenteraadsverkiezingen van oktober? Die zijn
gelukkig niet meer verplicht. Wat een opluchting.)

In een gezonde democratie moet vooral de winnende partij een reële kans hebben om beleid te voeren. Maar wat heb ik aan mijn dierbare stem als die verdwijnt in de draaikolk van partijdiscipline? Politici met het verstand van een Carassius auratus auratus (goudvis), dat stoort me mateloos. Hun hypocrisie en opportunisme lijken op een goedkope soap. Voor een extra stem doen ze alsof dierenrechten, mensenrechten en vrouwenrechten net zo relevant zijn als het weerbericht van gisteren. Ik heb maar één stem. En die is me te dierbaar om zomaar te verkwanselen aan één grote roversbende.

101 redenen waarom ik niet stem…

  1. Gebrek aan vertrouwen en integriteit in politici is onherstelbaar beschadigd .
  2. Het coronabeleid is geen verkiezingsthema.
  3. Elke regeringspartij kijkt met minachting naar een groot deel van de kiezers, uit zich daarover vol afschuw, demoniseert en criminaliseert hen, terwijl problemen met een andere groep burgers continu worden doodgezwegen.
  4. Jaarlijks worden miljoenen euro’s belastinggeld verspild aan tal van nutteloze vzw’s. Het Vlaamse subsidieregister schept hierover wat meer duidelijkheid.
  5. Het subsidiëren van eender welke vorm van religie of religieuze gebouwen kostte in 2019 naar schatting 500 miljoen euro aan Vlaams belastinggeld, wat neerkomt op 80 euro per Vlaming (bron Knack 2019 Maurits Vande Reyde Open VLD).
  6. Partijdotaties 2022: +/-73,8 miljoen euro. 2024 : +/-75miljoen euro (bron website weneedtotalk).
  7. Opnieuw geen hervormingen bereikt in partijfinanciering, graaiers blijven graaien.
  8. Deel van de parlementaire vergoeding belastingvrij, rest belast op 28% (bron website jobat.be). Europarlementsleden verdienen +/-13 000€/maand en worden belast tussen 8% à 45%.
  9. Federaal parlementslid krijgt een uittredinsvergoeding van 126.756 euro na 1 termijn.
  10. Steeds hoger subsidiëren/donaties Koningshuis (2024: 43.275.000€).
  11. Sociale transfers Vlaanderen > Wallonië/Brussel: kostprijs per Vlaming iets meer dan 1.200€.
  12. Subsidies krantenbedeling 175 miljoen euro per jaar, VRT minstens 300 miljoen euro (voor leugens, polarisatie en activistische berichtgeving).
  13. Vlaamse belastingbetaler draagt grotendeels kosten van de inburgeringscursus. Prijskaartje van 95 miljoen euro per jaar in 2022. Kostprijs inburgeringstraject: ongeveer 4000 euro, waarvan de inburgeraar zelf een 400 euro betaalt. In Brussel is het inburgeringstraject volledig gratis (bron website Vlaams Parlement en integratie/inburgering).
  14. Het begrotingstekort bedraagt 27 miljard euro terwijl de burger er enkel op achteruit gaat. Tegen 2029 zal dit naar verwachting stijgen tot 45 miljard euro.
  15. Buitengewoon hoog belasten van eindejaarspremie (max 53%).
  16. Loonbelasting is buitensporig hoog, resultaat staat niet in verhouding tot wat ervoor wordt teruggekregen. Als alleenstaande draagt men 53€ af aan de schatkist voor elke 100€ loon die verdiend wordt.
  17. Netto minimumpensioen is nog steeds geen €1500 voor iedereen, zelfs niet voor degenen die een volledige loopbaan hebben gehad.
  18. Erfbelasting is diefstal (tarieven tot 55%).
  19. Voorstel VOORUIT: Nieuwe erfbelasting voor wie meer dan 250.000 euro erft of schenkt. Elk gezin met een enig kind dat een huis erft wordt hiervan de dupe (belasten op geld dat al belast werd is gelegaliseerde diefstal).
  20. Frank Vandenbroucke voorziet 480.000 euro extra belastinggeld voor transgenderzorg (beslist eind 2023). (Hormonenbehandeling, tussenkomst psychologische begeleiding max 30 zittingen standaardtarief schommelt tussen 47 à 57€).
  21. Federale regering geeft miljoenen aan ‘wereldburgerschapscursussen’ in Afrika. 2023: een 2,53 miljard euro aan ontwikkelingshulp. 254 miljoen euro ging naar samenwerkingsprogramma’s tussen Belgische en Afrikaanse overheden. Ontwikkelingshulp 2022: 2,54 miljard. 2021: 2,1miljard.
  22. De overstroming in Pepinster leidde tot een dubbele ramp: de aanvankelijk rampzalige hulpverlening door de overheid en een schandaal waarbij een gemeenteraadslid giften verduisterde. Er loopt een rechtszaak over het bewust openzetten van de sluizen. Echte solidariteit kwam echter van talloze burgerinitiatieven. Zelfs tot twee jaar na de ramp reden mensen nog steeds af en aan om hulpgoederen te leveren.
  23. In 2021 kondigde Vincent Van Quickenborne aan dat tolerantiemarges stelselmatig werden afgebouwd. Trager rijden voor de veiligheid zogezegd. Interne mail augustus 2023 tussen FedPol en justitie bevestigde dat het zijn nut bewijst voor het spijzen van Federale inkomsten.
  24. De inbreuk op de lichamelijke integriteit door de invoering van een pasjessysteem, gebaseerd op de medische gezondheidstoestand. Er werd zelfs een oorlogsmaatregel ingevoerd voor een verkoudheidsvirus onder het goedkeurende oog van de koning.
  25. Handhaving van de 45-cyclische cut-off waarde voor coronatesten in combinatie met het testen op maar 1 ‘gen/signaal’ ipv de gebruikelijke 3, heeft geleid tot een tsunami aan vals-positieve resultaten. Bovendien is de PCR-“test” geen diagnostisch instrument en kan er noch sluitend bewijs geleverd worden van oorzakelijk verband tussen symptomen en hetgeen er op een neuswisser zit noch kunnen er andere pathogenen mee worden uitgesloten. Je kan dus ziek zijn van een bacteriële infectie maar door een vals-positieve coronatest heb je zogezegd CV19 (terug te vinden voor ‘tScheldt abonnees in het toegevoegd document ‘Instructions For Use’ (IFU) vanuit de WHO). (‘tScheldt abonnees vinden een link naar het document onderaan deze tekst).
  26. Politici die geen vragen stellen of onderzoeken eisen naar betrouwbaarheid PCR-testen.
  27. Frank Vandenbroucke heeft lak aan Wet op Openbaarheid Van Bestuur (inzage covidmails GEMS).
  28. Europees parlement weigert openbaarheid covid-contracten.
  29. Rechtsgeldigheid Pandemiewet goedgekeurd door Grondwettelijk Hof waarvan de helft politici zijn zonder enige juridische achtergrond.
  30. Recente ontwikkelingen in het politieke landschap werpen vragen op over de oprechtheid van politici bij hun eedaflegging. Hoewel zij zweren trouw te blijven aan de Grondwet, lijken ze tegelijkertijd vooral beperkingen op te leggen aan burgers en grond- en mensenrechten te schenden, onder het voorwendsel van democratie en veiligheid. Dit zaait ernstige twijfels over de effectiviteit en integriteit van hun beleid, met name het coronabeleid onder leiding van minister Annelies Verlinden.
  31. De WHO die landen een Internationaal Pandemieverdrag wil laten ondertekenen.
  32. Federale regering keurt Wet Passenger Locator Form goed (2023). Reisbeperkingen opleggen met wettelijke basis ook buiten een pandemie wanneer pandemiewet niet geactiveerd is.
  33. Er wordt te vaak een technocratische bestuursvorm geïmplementeerd door adviesorganen waarover bedenkingen mogen worden geuit.
  34. Verplichte vingerafdruk op identiteitskaart, burgers criminaliseren met dank aan minister van digitalisering Jambon.
  35. Belastingdienst kreeg inzage in vermogen bankrekening.
  36. Digitaal rijbewijs. Europa introduceert medische controle elke 15 jaar (België nog in beraad).
  37. Vooraf registratie en identiteitscontrole recreatiedomeinen onder het mom van veiligheid.
  38. Vanaf augustus 2023 heeft Europa de Digital Services Act (DSA) ingevoerd, de oprichting van een ministerie van ‘waarheid’. Dit bedenkelijke orgaan heeft de macht om te bepalen wat als waarheid en wat als desinformatie wordt beschouwd. Een zorgelijke stap richting totalitarisme.
  39. Een recente Europese richtlijn verplicht zogenaamde “platformexploitanten” voortaan één keer per jaar openheid van zaken te geven over welke gebruikers op hun platform actief zijn. Dit jaar moest dat een eerste keer gebeuren, de lijsten moesten ten laatste woensdag 31 januari 2024 bij de fiscus toekomen.
  40. Er zijn plannen om de EU-wetgeving uit te breiden met betrekking tot misdaden van haatzaaien en haatmisdrijven, onder de vlag van ‘inclusie en gelijkheid’. Groen pleit voor een vergelijkbare wijziging van de Grondwet. Haat is een emotie. Het steeds verder strafbaar stellen van emoties is een hellend vlak.
  41. Het pushen/dwingen van burgers voor een nationale Digital ID/Digitale Portefeuille/DigitalWallet/eWallet.
  42. PS, Les Engagés en Ecolo voorstander van de wet ‘standaardboetes berekend op basis van inkomen’.
  43. Vias pleit voor een verbod op het melden van mobiele controles met Waze, Coyote of andere gelijkaardige apps.
  44. Federale regering denkt na over invoeren van het rijbewijs met punten.
  45. Europa heeft plannen om elektrische apparaten op afstand uit te schakelen. Dit is vergelijkbaar met wat wordt vermeld in het Vlaams Energiedecreet van 2019, met betrekking tot de digitale meter, waarin staat: “toegang tot het distributienet kan worden verleend of onderbroken”.
  46. De vernieuwing van het Strafwetboek maakt van dit boek een gevaarlijk ‘interpretatieboek’.
  47. Vernieuwing in de transgenderwet waarbij de geslachtsverandering op identiteitsbewijzen mogelijk is gemaakt zoveel men wilt en waarbij de gevoelde genderidentiteit voorrang krijgt boven het biologische geslacht!
  48. Voorstel schrapping geslacht op ID.
  49. Optrekken wettelijke pensioenleeftijd vanaf 2030 naar 67 jaar met dank aan Vlaamse regering.
  50. Terwijl het rookverbod steeds verder wordt uitgebreid, worden er tegelijkertijd voorstellen gedaan om drugs te legaliseren (VOORUIT en drugscommissaris).
  51. Tegen het vuurwerkverbod. Iets verbieden dat niet te handhaven is.
  52. Het steeds verder uitbreiden van de surveillance maatschappij: trajectcontroles/ANPR-camera’s/mobiele camera’s.
  53. Migratiepact (o.a. gezichtsherkenning, vingerafdrukken afnemen vanaf 6 jaar, lidstaten die bepaald percentage niet opvangen afdwingen door boetes op te leggen).
  54. Voorstel uitbreiding abortuswet (18 weken). Huidige termijn ruim voldoende.
  55. Via scholen wordt de genderidentiteit/genderidiologie/SENSOA doeleinden/genderkoek (3-12jaar) geïndoctrineerd bij veel te jonge kinderen (psychische problemen/verwarring mee in de hand werken?)
  56. Veranderen naar genderneutrale verkeersborden (krankzinnigheid regeert).
  57. Sommige trachten de pariteitsregels van de Kieswet te omzeilen door genderidentiteit boven geslacht te plaatsen. Eerste en tweede plaats moet respectievelijk door een man en vrouw, of vrouw en man worden ingenomen. Biologie wordt genegeerd door een krankzinnige wet. Biologie kan niet ontkend worden ongeacht hoe iemand zich wenst te voelen.
  58. Het in gevaar brengen van vrouwenrechten onder het mom van inclusie en diversiteit (missverkiezingen / vrouwensporten / reclamebladen / kleedkamers / genderneutrale toiletten).
  59. Afschaffen woonbonus voor woningen aangekocht vanaf 2020 (beslissing Vlaamse regering 2019).
  60. Verbod verbrandingsmotoren 2029.
  61. Verbod op plaatsen nieuwe stookolieketels en vanaf 2025 nieuwbouw of renovatie minstens installeren van warmtepomp.
  62. De invoering van LEZ-zones steeds verder uitbreiden. Toegangscriteria worden nog strenger in 2026, 2028, 2031 en 2035.
  63. Het uitbreiden van zones met een maximumsnelheid van 30 km/u binnen bebouwde kom maakt autorijden steeds minder aantrekkelijk.
  64. Update Vlaams Energie -en Klimaatplan 2021-2030: verplichte renovatie vanaf 2023, EPC-waarde terugbrengen, woningen met label E of F moeten verplicht gerenoveerd worden naar label D of beter, binnen de 5 jaar na aankoop.
  65. Waarom moet er zoveel miljoenen euro’s van ons belastinggeld geïnvesteerd worden in niet-Europese landen? Vb. klimaatprogramma in West-Afrika (voormalig minister van Ontwikkelingssamenwerking Meryame Kitir maakte hiervoor in 2021 50 miljoen euro vrij, verspreid over periode van 5jaar).
  66. Meerderheidspartijen plus N-VA stemmen in met een resolutie voor herdenkingsdag klimaatslachtoffers (iets met prioriteiten).
  67. In maart 2024 werd met spoed een wetsvoorstel van Groen aangenomen waarbij de deur wordt geopend voor extra Vlaamse belastingen op aardgas en stookolie, onder goedkeurend oog van de federale regering (bron Doorbraak).
  68. Europese Natuurherstelwet, N-VA/VOORUIT/PVDA/Groen en OPEN VLD stemden voor.
  69. Volgens Von der Leyen, de onverkozen voorzitter van de Europese Commissie zijn er biljoenen tot triljoenen euro’s nodig voor klimaatfinanciering (bron Twitter account Leyen).
  70. Belangenverstrengeling tussen politiek en natuurorganisaties, waarbij corruptie een overheersend probleem vormt leidt tot onteigening van landbouwgronden.
  71. Dankzij Stikstofdecreet (2x afgekeurd door Raad van State) boeren werkzekerheid tot 2030. Export is ook een afzetmarkt.
  72. Het Klimaatakkoord van Parijs uit 2015, een juridisch bindend internationaal verdrag over klimaatverandering, waarin een temperatuurdoelstelling van minder dan 2°C wordt vastgesteld. Effectiviteit ervan valt te betwisten.
  73. Europees Parlement stemt in met strengere milieuwetten: vanaf 2027 betalen voor CO2-uitstoot auto’s en verwarming. Kostprijs doorrekenen naar burger. 413 Europese parlementsleden stemden voor!
  74. Europese Fietsverklaring, de EU bepaalt het beleid van Gewesten met dank aan Ecolo, onderdeel Green Deal (bron Doorbraak).
  75. Onze soevereiniteit brokkelt zienderogen af. Vlaamse regering valt onder de Federale regering, die op haar beurt onder Europese jurisdictie staat.
  76. Staatssecretaris Nicole De Moor loog zonder enige consequenties over het uitleveringsverzoek voor Abdesalem Lassoued. Ze loog zelfs over deze kwestie op televisie en in het parlement. Zweedse slachtoffers hadden voorkomen kunnen worden.
  77. Een regering die bindende overeenkomsten sluit met het World Economic Forum (WEF). In 2021 sloot Jambon een samenwerkingsakkoord af waarbij gedurende minstens 3 jaar jaarlijks 210.000 euro werd bijgedragen aan het WEF met belastinggeld. Het is maar een ‘praatclubke’, nochtans bespreekt en beslist men daar over wereldwijde transformaties.
  78. Vlaamse Onafhankelijkheid is een illusie.
  79. Particratie overheerst binnen elke partij.
  80. We leven in een constitutionele monarchie waar ministers niet eens op een kieslijst hoeven te staan: worden gekozen door coalitiepartners.
  81. Senaat nog steeds niet afgeschaft (valse beloftes, leugenachtige verkiezingspraatjes keer op keer).
  82. Ik zie niet in wat er democratisch aan is om rechtsgeldige partijen uit te sluiten van regeringsdeelname via een cordon sanitaire? Wel rechtsgeldig genoeg om deel te nemen aan het parlement als oppositie.
  83. Belangrijkste bevoegdheden voor mogelijk positieve verandering (Veiligheid/Defensie/ Migratie) zijn een Federale bevoegdheid.
  84. Het voeren van nutteloze Kamerdebatten over verjaarde zaken.
  85. Vlaming is melkkoe van de Walen.
  86. Vlaamse stem is minder waard dan Waalse stem (geldt niet volgens Europese verkiezingsregels, zoveel te meer inwoners zoveel te meer zetels).
  87. Niet eens met het feit dat ‘volksvertegenwoordigers’/ministers oorlogszuchtige taal verkondigen in naam van het Belgische volk. Spreek voor uzelf!
  88. Ernstige vragen over het financieringsbeleid van oorlogen die niet de onze zijn met militaire middelen. Dood en verderf mede financieren? Militaire steun Oekraïne 2022/2023: 351,01 miljoen euro. Gepland voor 2024/2025: 1,7 miljard euro (bron website diplomatie. Belgium).
  89. De scheiding der machten hangt aan een zijden draadje door activistische rechters, politieke connecties, straffeloosheid en fraudeschandaal met examenvragen niet te vergeten (een zogenaamd eenmalig incident??)
  90. Klassenjustitie bestaat!
  91. Welke acties werden er ondernomen door volksvertegenwoordigers om de dood/moord op Yannick Verdyck op te helderen? (Neutrale vragen van het VB niet meegerekend).
  92. Niet elk Belgisch mensenleven wordt gelijkwaardig geacht. Wanneer een agent wordt vermoord, wordt onmiddellijk geëist dat ministers verantwoording afleggen, terwijl er voor de nabestaanden van Yannick Verdyck, 20 maanden na zijn dood enkel onduidelijkheid heerst. Bovendien werd er onbeschaamd karaktermoord gepleegd door politici, waardoor het enkel nog lijkt op een doofpotoperatie.
  93. Verdacht stil rond het Sihame El Kaouakibi #sjoemelpoes schandaal.
  94. Veroordeelde politieke sjoemelaars of fraudeurs horen nooit meer op een kieslijst te staan in plaats van maximumtermijn van 12 jaar. (Je mag niet veroordeeld zijn, zelfs niet met uitstel, wegens een van de misdrijven vermeld in artikel 240, 241, 243 en 245 tot en met 248 van het Strafwetboek, gepleegd tijdens de uitoefening van een openbaar ambt).
  95. Het Qatar Gate corruptieschandaal (corruptie/witwassen/georganiseerde misdaad met Europese parlementsleden).
  96. ¼ Europarlementairen kwam al in opspraak voor corruptie/fraude of verduistering.
  97. Bijdrage voor onze staatstelevisie VRT zou op vrijwillige bijdrage moeten zijn. Pornoschandaal met Alexander De Croo haalde niet eens onze media, de Italiaanse tv wel. Trump haalt praktisch dagdagelijks onze media.
  98. Gesubsidieerde leugenachtige persberichtgevingen, huiszoekingen, gerechtelijke- en persoonlijke intimidaties, vervolgingen en cyberaanvallen gericht tegen satire website ‘tScheldt. Volksvertegenwoordigers zwijgen in alle talen, geeft enkel meer bevestiging over het dictatoriale regime waarin we leven.
  99. Veiligheidsdiensten lijken zich enkel bezig te houden met de jacht op politieke meningen om burgers te vervolgen terwijl dagdagelijks de veiligheid van burgers in het gedrang komt.
  100. Falend terugkeerbeleid, enkel excuses. Inmiddels verblijven er in ons land minstens 150.000 illegalen met alle gevolgen vandien.
  101. Stemplicht 16 jaar is een farçe (16 jaar enkel in België/Duitsland/Oostenrijk/Malta). Verantwoordelijk genoeg om te stemmen, niet om met de auto te rijden.

**

Foto bovenaan artikel: Boobietje

**

U ook?

Stuur ons gerust Uw persoonlijke lijst van grieven en de beslissing die U nam ten aanzien van de verkiezingen.
U mag ons ook meedelen, indien U besliste om toch te gaan stemmen, op welke partij U dat zou doen.
Ons adres: [email protected]

**

Alleen voor ‘tScheldt abonnees!

DOCUMENT 31 blz.

Coronavirus COVID-19
genesig® Real-Time PCR assay
CE IVD
Instructions for Use (IFU)
Issue 5.00
22nd September 2020

We delen dit document met onze abonnees via onderstaande link.
Indien U geen link ziet staan bent u geen abonnee of bent u niet ingelogd.

Klik HIER voor document

**

Foto van lezeres Boobietje

**

STEUN ‘tScheldt

**

Of via rechtstreekse storting:
BE11 4310 7607 5248
Referentie: ‘STEUN’ en eventueel uw emailadres zodat wij u kunnen bedanken

**

Of via een steunactie:

STEUN ‘TSCHELDT

**