Als er iets is waar we schrik voor hebben, dan is het wel een panne die ons noodzaakt om naar de Proximus-diensten te moeten bellen.
**
Doodsbenauwd zijnde voor de verloren levenstijd, de oneindige doorschakelingen en de verveelde medewerker weet je bovendien dat het gewoonweg niet goed zal komen. Of de technicus is bezet of de digitale oververzadiging valt niet te beheersen of er zijn tal van wachtenden voor u of u ontsnapt helaas niet aan een nieuw product dat absoluut dient te worden aangeprezen. Je hoort jezelf zuchten, je bloeddruk stijgt vervaarlijk, de machteloosheid overmeestert je gemoed. Kortom, niemand wil Proximus contacteren, want dat is het voorgeborchte van de hel.
Overdreven? Echt niet. Recentelijk konden een hoop klanten de bijlagen in hun mailbox niet openen. ‘U bent niet de enige, het is een collectief probleem, we zijn ermee bezig, morgen tegen de middag zou het opgelost kunnen zijn, er is momenteel niets aan te verhelpen, nog even geduld..’, kregen die mensen te horen. Kwam dat in de krant? Stuurde Proximus een mail ter verduidelijking? Kregen de klanten een verontschuldiging of een compensatie? Driewerf neen! Dit euvel duurt nu al eventjes 2 weken. ‘Ik heb er zelf ook last van’, gaf een medewerker toe. Op andere momenten vertelde iemand in gebroken Nederlands dat niet iedereen dat probleem had. Proximus speelt dus Russische roulette.
Het is ongehoord dat in 2021 een bedrijf van dergelijke omvang zulke fouten maakt die niet gefikst kunnen worden waardoor een deel van de klanten in de kou blijft en nergens terecht kan. Schandalig dat je haast moet bidden dat er toch maar niets misloopt met je tv-, internet- en telefoonverbinding. We hebben het al meermaals geschreven: België verwordt inmiddels tot een vierde wereldland. Dit land is in faling. Gelukkig kunnen we binnenkort naar de kerstmarkt. Oeps, die wordt laf afgeschaft.
**